2 fructe si 3 legume pe zi posibil sa fie cheia pentru o viață mai lungă (bazat pe studii)

398

Rezultatele unui nou studiu observațional susține majoritatea orientărilor dietetice actuale privind fructele și legumele.

Aportul zilnic de 5 porții de fructe și legume a fost asociat cu un risc mai mic de deces legat de cancer, boli cardiovasculare sau boli respiratorii.
Cu toate acestea, legumele cu amidon și sucurile de fructe nu par să contribuie la reducerea riscului.

De mai multe decenii, nutriționiștii au recomandat o dietă echilibrată pentru a oferi organismului nutrienții corespunzători pentru a rămâne sănătos. Componentele principale ale acestei diete includ legume, fructe, cereale, proteine ​​și lactate.
Un studiu recent realizat de cercetători de la Școala de Sănătate Publică Harvard TH Chan din Boston, MA, oferă dovezi suplimentare pentru orientările dietetice actuale și se extinde asupra acestora, constatând că consumul zilnic de cel puțin 2 fructe și 3 porții de legume poate reduce riscul atât a morții legate de boală, cât și a morții din toate cauzele.
Studiul apare în Circulation , un jurnal științific al American Heart Association (AHA).

Ghiduri dietetice actuale

„În timp ce grupuri precum American Heart Association recomandă zilnic câte 4-5 porții de fructe și legume, consumatorii probabil primesc mesaje inconsistente despre cantitatea recomandată și ce alimente să includă și să evite”, spune dr. Dong D. Wang, MD , Sc.D., un epidemiolog și nutriționist la Harvard Medical School și autor principal al studiului.
Departamentul pentru sănătate și servicii umane și Departamentul pentru agricultură din Statele Unite și-au publicat recomandările sub forma liniilor directoare dietetice.
Conform acestui set de linii directoare, jumătate din farfurie pentru fiecare masă ar trebui să conțină fructe și legume.
Cu toate acestea, liniile directoare menționează, de asemenea, că mai mult de 80% dintre persoane nu îndeplinesc această recomandare și ar trebui să aibă ca scop creșterea consumului de alimente bogate în nutrienți.

Informații dietetice ale participanților

Cercetătorii au colectat informații dietetice auto-raportate din două studii mari: Studiul de sănătate al asistenților medicali (NHS) și Studiul de urmărire al profesioniștilor din domeniul sănătății (HPFS).
NHS a inclus asistente medicale înregistrate cu vârste cuprinse între 30 și 55 de ani, în timp ce cohorta HPFS a inclus bărbați cu vârsta cuprinsă între 40-75 de ani cu ocupații în domeniul sănătății Aceste studii au inclus urmăriri cu participanții la fiecare 2-4 ani pentru a acumula informații dietetice pe o perioadă de aproximativ 30 de ani.
Cercetătorii au exclus participanții cu boli cardiace inițiale, cancer sau diabet, rămânând cu date de la 66.719 femei și 42.016 bărbați.
De asemenea, au încorporat date din 26 de studii suplimentare care au implicat un total de 1,9 milioane de participanți, ce au examinat relația dintre aportul de fructe și legume și ratele de deces.
Numărul ridicat de participanți și evaluările longitudinale continue au oferit echipei o colecție extinsă de date pentru analiză.
Cu toate acestea, este important de menționat că criteriile celor două grupuri – ocupația și educația corespunzătoare – sugerează un statut socioeconomic similar în rândul participanților, care ar fi putut avea mai multe șanse decât alți membri ai populației să aibă acces la o dietă sănătoasă. Studiul nu abordează realitățile și efectele nesiguranței alimentare.

Valorile nutriționale ale fructelor și legumelor scad riscul de deces

Rezultatele studiului au arătat că un aport crescut de fructe și legume este asociat cu un risc mai mic de deces, inclusiv decesul cauzat de cancer, boli de inimă sau boli respiratorii.
În plus, cercetătorii au văzut cel mai mic risc de deces la un prag de 5 porții combinate, dincolo de care nu a existat niciun beneficiu aparent asupra riscului.
Aceste rezultate indică valoarea nutrițională a acestor alimente. De exemplu, un consum mai mare de fructe și legume mărește aportul de potasiu și de activitate antioxidantă, care se leagă de tensiune de scăzută și funcția pulmonară îmbunătățită.
Dat fiind că datele sunt complet auto-raportate, pot exista discrepanțe între aporturile reale și cele raportate. Participanții cu aport mai mare, în special, ar fi putut avea tendința de a supraestima câte porții au consumat.
Această marjă de eroare poate estompa pragul definit de 5 porții, astfel încât autorii studiului recunosc că porțiile ușor mai mari (până la 10) ar putea duce la scăderea si mai mult a riscului de deces.
Acest studiu se extinde dincolo de liniile directoare actuale prin diferențierea între grupuri specifice de fructe și legume.
Cercetătorii au observat tendințe cu un risc redus de deces pentru verdeața cu frunze și alimentele bogate în vitamina C și beta caroten. Fructele și legumele care se încadrează în aceste categorii includ spanac, varză, morcovi și citrice.
Dimpotrivă, nu au identificat nicio tendință pentru sucurile de fructe sau legumele cu amidon, cum ar fi cartofii și mazărea. Un posibil motiv pentru aceasta din urmă este proeminența conservelor. Procesul de conservare poate priva legumele cu amidon de proprietățile lor antioxidante.

Comparativ cu fructele întregi, forma fluidă de sucuri poate determina o creștere mai rapidă a glicemiei și a nivelului de insulină, ceea ce poate crește riscul de boli.
Spre deosebire de liniile directoare existente, care includ conservele și sucurile printre alimentele și băuturile recomandate, acest studiu solicită cercetări suplimentare cu privire la efectele acestor articole asupra sănătății.
În loc să fie un studiu intervențional, în care cercetătorii pun în aplicare direct variabile și analizează efectele, acest studiu a fost observațional. Ca rezultat, nu este posibil să se concluzioneze că tendințele prezente în acest studiu indică o relație de cauzalitate.
Indiferent, există dovezi abundente care evidențiază beneficiile unei diete echilibrate ce conține o mulțime de fructe și legume. Concluziile prezente corespund, de asemenea, constatărilor din studii observaționale similare privind asocierile dintre aportul de fructe și legume și boală.

Rezultatele acestui studiu sunt conforme cu liniile directoare generale curente privind consumul de cel puțin 5 porții de fructe și legume pe zi. În plus, oferă o perspectivă suplimentară asupra beneficiilor aportului de fructe și legume.
In concluzie este foarte sănătos sa mâncăm 5 porții de legume si fructe in fiecare zi (2 fructe si 3 porții de legume), vom fi mai sănătoși, vom trăi mai mult si vom avea o stare generală bună (alimentele consumate afectează in mod direct starea de spirit). Dacă combinăm o dietă echilibrată, bogată in fructe si legume, cu exerciții fizice zilnice (mers pe jos, alergat, ciclism, etc.), viața noastră va fi una sănătoasă si lungă cu siguranță.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.