Apigenina – o substanță deosebit de benefică! Vezi în ce plante se regăsește și ce beneficii are

292

Ce au în comun mușețelul, portocalele și berea? Fiecare dintre ele oferă flavonoidul apigenină, care are efecte antioxidante și antiinflamatoare puternice.

Este prezentă în multe fructe, legume și ierburi ca fiind cel mai răspândit flavonoid din regnul plantelor. Beneficiile apigeninei sunt abundente, variind de la îmbunătățirea sănătății creierului și a inimii până la ameliorarea anxietății.
Din fericire, poate fi introdusa cu ușurință în dieta dvs. de zi cu zi, astfel încât toată lumea poate profita de acest compus care promovează sănătatea.

Ce este Apigenina?

Apigenina este un flavonoid care este larg distribuit în regnul plantelor. Acționează ca un agent de eliminare a radicalilor liberi și antioxidant care diminuează stresul oxidativ.
Este o glicozidă, care este un termen care se referă la moleculele care sunt conectate la moleculele de zahăr.
Flavonoidele sunt o clasă de fitochimicale naturale în țesuturile plantelor. Acestea joacă un rol protector în plante împotriva agenților patogeni și a radiațiilor solare. De asemenea, ajută la atragerea polenizatorilor și la reglarea metabolismului plantelor.

Beneficiile apigeninei

Se știe că apigenina oferă o serie de beneficii pentru sănătate, de la susținerea sănătății inimii și a creierului până la promovarea sănătății pielii. Majoritatea studiilor care implică flavonoidele utilizează modele animale, dar evidențiază mecanismele potențiale și beneficiile acestui nutrient vegetal.

1. Funcționează ca un antioxidant

Flavonoidele sunt cunoscute pe scară largă pentru proprietățile lor antioxidante și o serie de studii arată că apigenina, în special, are efecte antioxidante semnificative. Este, de asemenea, un agent antiinflamator eficient comparativ cu alte flavonoide.
Datorită efectelor sale antioxidante, flavona este utilizată pentru a promova îmbătrânirea sănătoasă și este utilizată pentru a spori sănătatea pielii. Apigenina topică este utilizată chiar pentru combaterea acneei și pentru promovarea creșterii celulelor pielii.

2. Are efecte antimicrobiene

Rapoartele sugerează că apigenina are activități de „antibiotic invers” împotriva unor bacterii, ceea ce înseamnă că poate fi activă împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice și poate ajuta la inversarea rezistenței bacteriene. Cercetătorii consideră că fitonutrientul ar putea fi un candidat ca nou antibiotic sau ca supliment alimentar pentru a spori performanța antibioticelor.
De asemenea, s-a dovedit a inhiba mai mulți viruși, inclusiv herpesul; hepatita C; gripa; boala mana-picior-gura; și pesta porcină africană.

3. Reduce durerea

Datorită efectelor sale antiinflamatorii, apigenina este capabilă să reducă durerea și disconfortul legate de problemele inflamatorii. Aceasta include durerea cauzată de probleme digestive, infecții, răspunsuri imune și migrene.
S-a demonstrat că flavonoidul scade eliberarea de citokine, care se pot produce în exces și poate duce la boli.

4. Sprijină sănătatea inimii

Apigenina susține sănătatea cardiovasculară prin reducerea tensiunii arteriale și a inflamației. Modelele animale arată că are efecte cardioprotectoare la șobolanii cu leziuni cardiace.
Un studiu efectuat pe animale a constatat că apigenina a protejat șobolanii împotriva infarctului prin reducerea edemului, a morții celulare și a stresului oxidativ.

5. Sporește funcția creierului

Apigenina are efecte neuroprotectoare.
Cercetările publicate în Neural Regeneration Research au descoperit că apigenina are efecte de îmbunătățire a cunoașterii datorită proprietăților sale antioxidante și antiinflamatorii. La șoarecii cu boala Alzheimer, a reușit să îmbunătățească deficitul de memorie și de învățare, iar la om a suprimat mediatorii inflamatori.

6. Ușurează anxietatea și depresia

Acest flavonoid este cunoscut pentru efectele sale relaxante și sedative. S-a demonstrat că reduce nivelul de cortizol, ajutând la prevenirea răspunsului organismului la stresul cronic.
Acest lucru explică de ce ceaiul de mușețel poate avea efecte benefice asupra anxietății și ajută la relaxare și somn.
De asemenea, s-a demonstrat că apigenina îmbunătățește depresia la rozătoare. Tratamentul cu apigenina a reușit să ridice timpul de imobilitate la șoareci care au fost induși de tratamentul cronic cu corticosteron.

7. Combate diabetul

Studiile la animale sugerează că apigenina îmbunătățește rezistența la insulină și poate fi utilă pentru persoanele cu diabet zaharat. Un raport a constatat că flavonoidul a îmbunătățit toleranța la glucoză afectată și a scăzut semnificativ rezistența la insulină.

8. Lucrează ca agent anticancer

Mai multe studii experimentale și biologice sugerează că apigenina funcționează ca agent anticancer. Un raport publicat în Phytotherapy Research a constatat că flavonoidul prezintă stop de creștere celulară și apoptoză în multe tipuri de tumori, inclusiv plămân, ficat, colon, prostată, pancreas, sân, piele, sânge și col uterin.
Cercetările împotriva cancerului explorează în continuare modul în care apigenina joacă un rol în mai multe căi de semnalizare a cancerului și ar trebui să genereze interes ca o posibilă modalitate chimioterapeutică datorită toxicității sale scăzute și a efectelor asupra celulelor normale față de celulele canceroase.

9. Poate crește testosteronul

Studiile de laborator sugerează că apigenina joacă un rol în sinteza testosteronului și blochează semnalizarea proteinelor de reprimare a testosteronului.
Datorită impactului său potențial asupra nivelului de hormoni, a devenit mai populară utilizarea apigeninei pentru culturism. În acest caz, suplimentele de apigenină sunt utilizate pentru a crește testosteronul și a bloca potențial producția de estrogen.
Acest lucru poate ajuta la creșterea mușchilor, a forței și a nivelurilor de energie.
Riscuri și efecte secundare

Apigenina este considerată sigură atunci când este consumată în cantități normale printr-o dietă bogată în fructe, legume și ierburi. Dacă aveți disconfort la nivelul stomacului după consumul de extract de mușețel, care este uneori luat pentru nivelurile sale ridicate de apigenină, atunci întrerupeți imediat utilizarea.
Poate provoca iritații ale pielii la unele persoane, așa că, dacă aveți orice reacție adversă, opriți utilizarea produsului.
Sunt necesare mai multe cercetări pentru a înțelege pe deplin siguranța dozelor mari de apigenină. Înainte de a utiliza extracte sau suplimente pentru o afecțiune de sănătate, discutați cu furnizorul de servicii medicale.

Alimente și suplimente

Este ușor să obțineți acest nutrient puternic din alimente. De fapt, este prezent în fructe, legume, ierburi și băuturi pe care mulți dintre noi le consumăm deja în mod regulat.

Alimentele și băuturile cu apigenină includ următoarele:

pătrunjel
coriandru
spanac
țelină
ceapa
portocale
kumquat
nap suedez
muşeţel
cimbru
oregano
tarhon
floarea pasiunii
mentă
busuioc
ceai
bere
vin
Consumul de ceai de mușețel și adăugarea de pătrunjel uscat la rețete sunt două dintre cele mai bune modalități de a consuma flavonoidul.

Cantitatea specifică de apigenină care ar trebui consumată într-o zi este în dezbatere, cu studii care arată recomandări diferite. Știm că o dietă bogată în flavonoizi are mai multe efecte benefice asupra sănătății, dar valorile aportului alimentar pentru compuși specifici nu au fost solidificate.

Un studiu realizat în Olanda a descoperit că 23 de miligrame de flavonoide pe zi este o doză sănătoasă pentru adulți. Studiile indică, de asemenea, că aportul zilnic real de apigenină variază de la 0,69 la trei miligrame pe zi.

Dozele mai mari de apigenina pot avea efecte anti-anxietate și sedative, dar se recomandă mai multe cercetări cu privire la dozele crescute. Dozele crescute sunt de asemenea utilizate pentru creșterea testosteronului.

Suplimentele cu apigenină conțin doze mult mai mari de substanță decât s-ar consuma în mod natural în surse alimentare. Uneori, mai multe flavonoide se găsesc într-un supliment, cum ar fi cele care conțin atât quercetină, cât și apigenină.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.