CĂTINA – Alimentul minune bogat în vitamine

544

Cătina este o plantă care are numeroase beneficii pentru sănătate. De aceea este folosită de secole întregi de către toate popoarele pământului.

Cătina are un conținut ridicat de vitamine, iar în combinație cu alte alimente precum mierea putem obține preparate naturale bogate în substanțe nutritive necesare zi de zi.

Cătina este bogată în antioxidanți și vitamine, în special vitamina C. De asemenea conține și vitamina A, Omega-6, cantități ridicate de vitamina E, minerale și aminoacizi.

Părți utile

Fructele sunt bogate în vitamina C și au un conținut mare de ulei
Sucul de fructe presate poate fi consumat ca atare sau transformat în sirop
Uleiul este folosit în industria cosmetică

Compuși activi

Cantitatea de vitamina C conținută în pulpă este mare: 200-600 mg/100g (de 10 ori mai mult decât în lămâi). Pulpa este și o bună sursă de flavonoide, betacaroten, vitamina E; conține și o doză mică de substanțe uleioase, predominant acizi grași saturați, ca cel palmitic(benefic pielii), și în mică parte, mononesaturați. Semințele conțin ulei bogat în acizi grași polinesaturați (predominant linoleic și alfa-linoleic).

Utilizări medicinale

Sucul de cătină este o sursă naturală de vitamine, mai ales de vitamina C. Trei linguri mici de suc furnizează doza zilnică necesară unui adult. Vitamina C crește rezistența la infecții și este recomandată în mod special pentru epuizare și convalescență. Femeile însărcinate, sportivii și fumătorii sunt sfătuiți să consume vitamina C. Aceasta facilitează și sinteza colagenului (necesar sănătății pielii) și ajută organismul să absoarbă fierul.

Uleiul este un tratament valoros pentru pielea uscată și ajută la vindecarea rănilor și tăieturilor. Calmează iritațiile pielii și vindecă infecțiile. În 2002, cercetători chinezi au descoperit că semințele și pulpa de cătină au efecte preventive și curative asupra ulcerelor gastrice induse experimental la șobolani.

Vitamina C este antioxidantă și ajută la apărarea organismului împotriva radicalilor liberi. Extractele de frunze și de fructe de cătină inhibă generarea radicalilor liberi în vitro.

Preparare și dozaj

În tratamentul epuizării nervoase și a lipsei de vitalitate
SUC NATURAL SAU SIROP: Beți 1-3 lingurițe pe zi, într-un pahar cu apă.

În tratamentul pielii uscate, al tăieturilor și rănilor
ULEI DIN SEMINȚE SAU DIN PULPĂ: Aplicați uleiul sau preparatele pe bază de ulei pe zona afectată de 1-2 ori pe zi.

PRECAUȚII

Evitați să consumați suc sau sirop de cătină la sfârșitul zilei, deoarece pot avea un ușor efect stimulant datorat conținutului de vitamina C.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.