De ce ar trebui să consumam morcovi în fiecare zi – beneficii și proprietăți

1241

Morcovii sunt un supliment nutritiv excelent, fiind una dintre cele mai bogate surse de beta-caroten. Morcovii au, de asemenea, o combinatie uimitoare de fitonutrienti care cuprinde alte carotenoide, cum ar fi alfa-caroten si luteina, acizi hidroxicinamici, antocianine si poliacetilena.

Sunt importante sure de vitamina C, K, fibre dietetice si potasiu. Mai contin vitamina B6, niacina, acid folic, vitamina E, mangan, molibden, vitamina B1, B2 si fosfor.

Calorii si grasimi
Morcovii au calorii putine, la 100 de grame de morcov obtinem 41 de calorii. Contin cantitati neglijabile de grasimi si 0 colesterol.

Fibre
Morcovii sunt o buna sursa de fibre dietetice. O ceasca de morcovi taiati furnizeaza aproximativ 3,6g de fibre dietetice. Doza zilnica recomandata de fibre este de 21 – 25g pentru femei si 30 – 38g pentru barbati. Fibrele ajuta la mentinerea intestinelor si a arterelor curate si reduce riscul bolilor cardiovasculare.

Beta-caroten (vitamina A)
Morcovii sunt renumiti pentru continutul ridicat de beta-caroten. Sunt o sursa de top a vitaminei A, oferind 1069 micrograme intr-o singura cana de morcovi taiati.
Vitamina A este vitala pentru ochi, piele, dinti si oase sanatoase. Doza zilnica recomandata este de 700-900 micrograme.

Vitamina K
O ceasca de morcovi taiati ofera 16,9 micrograme de vitamina K, echivalentul a 20% din doza zilnica recomandata (75-90 micrograme/zi). aceasta vitamina joaca un rol crucial in coagularea sangelui, precum si in mentinerea sanatatii osoase, reducand astfel riscul bolilor osoase.

Vitamina C
Vitamina C este un antioxidant solubil in apa, care ajuta la mentinerea tesutului conjunctiv sanatos, a dintilor si a gingiilor.

Antioxidanti
Morcovii contin o varietate de antioxidanti. Acesti antioxidanti au proprietati anti-cancerigene deoarece distrug celulele precanceroase.

Vitaminele B
Morcovii sunt bogati in grupul de vitamine B, precum acid folic, B6, tiamina, acidul pantotenic etc. care actioneaza ca si co-factori ai enzimelor.

Pentru piele
Consumul morcovilor va pastreaza pielea sanatoasa si stralucitoare datorita concentratiei de vitamina C si antioxidanti. De asemenea, morcovii pot fi utilizati si ca masca faciala. Tot ce trebuie sa faceti este sa amestecati morcovul ras cu putine miere si sa il aplicati pe fata.

Pete si cicatrici
Consumul sucului de morcovi este eficient pentru a scapa de pete si cicatrici. De asemenea, puteti aplica pasta de morcovi pe piele pentru a elimina petele.

Anti-imbatranire
Morcovii ajuta la producerea de colagen in organism. Colagenul este un tip de proteine vital pentru mentinerea elasticitatii pielii. Ajuta la prevenirea ridurilor si blocheaza procesul de imbatranire. Vitamina A, fiind un antioxidant puternic, ataca radicalii liberi pentru a preveni semnele de imbatranire.

Protectie solara
Beta-carotenul, un nutrient favorabil pielii, este transformat in vitamina A in interiorul corpului. Ajuta la repararea tesuturilor pielii si ofera protectie impotriva razelor dure ale soarelui. Antioxidantii si carotenoizii protejeaza si conditioneaza pielea pentru a-si creste imunitatea impotriva razelor UV si a vindeca arsurile solare.

Par
Morcovii sunt excelenti pentru combaterea caderii parului, deoarece ofera parului vitamine vitale, facandu-l mai puternic, mai gros si mai stralucitor.

Ochi
Morcovii sunt excelenti pentru sanatatea ochilor, datorita prezentei cantitatilor abundente de beta-caroten, care se transforma in vitamina A. Beta-carotenul imbunatateste vederea de noapte si protejeaza impotriva problemelor oculare. Studiile au demonstrat ca beta-carotenul reduce riscul degenerarii maculare cu 40%.

Beneficii cardiovasculare
Morcovii contin o varietate de antioxidanti care ofera un scut protector inimii. Studiile au aratat ca alimentele bogate in carotenoide reduc riscul bolilor de inima. Pe langa faptul ca sunt extrem de bogati in beta-caroten, morcovii mai contin si alfa-caroten si luteina. Consumul regulat de morcovi va protejeaza inima de daune oxidative, formarea placilor si cresterea colesterolului rau.

Previne cancerul
Studiile au aratat ca morcovii pot reduce riscul de cancer pulmonar, de san si de colon. Acest lucru se datoreaza faptului ca morcovii sunt bogati in antioxidantul poli-acetilenic, care lupta impotriva cancerului prin distrugerea celulelor precanceroase.

Curata organismul
Dupa cum am repetat in nenumarate randuri, morcovii contin cantitati abundente de vitamina A, care ajuta ficatul sa elimine toxinele din organism. Reduce acumularea de bila si grasimi in ficat. Fibrele solubile, pe de alta parte, curata colonul.

Utili in timpul sarcinii
Morcovii sunt deosebit de folositori in timpul sarcinii, deoarece ajuta la dezvoltarea corecta a fatului si reduc riscul de infectii fetale si avort spontan. Consumul regulat de morcovi este cunoscut pentru a spori producerea laptelui matern si a imbunatati calitatea acestuia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.