KILOGRAME ÎN PLUS – Sfaturi eficiente pentru slăbire

1728

În timp ce milioane de copii din toată lumea sunt zilnic supuşi foamei, copiii din țările dezvoltate se confruntă cu alt fel de epidemie a nutriției defectuoase, poate în ultimă instanță la fel de neiertătoare – obezitatea.

Persoanele mult supraponderale prezintă un risc ridicat de a contracta afecțiuni precum diabetul și bolile coronariene. Însă curele de slăbire, cum majoritatea o știm, sunt dificile și anoste, iar de cele mai multe ori eşuează.

Aveți şanse mai mari de reușită dacă vă propuneți o pierdere în greutate de bun-simț, de aproximativ 1/2 kg pe săptămână, în loc să elimini kilograme în plus într-o perioadă scurtă. Într-o socictate ca cea de astăzi este foarte uşor să ne îngrășăm. Alimente există din abundență, iar pentru că atât de multe dintre ele sunt mai bogate în calorii decât media la care organismul nostru a fost programat să facă față, ajungem uşor să consumăm mai mult decât acesta are nevoie. În plus, am devenit extrem de sedentari.

Maşinile ne scutesc de efort și de exercițiul fizic. Spre exemplu scările rulante ce ne duc repede de la un nivel la altul, chiar în stații de transport în comun sau la cumpărături. A consuma prea multe calorii nu este o problemă cât timp avem la dispoziție căi de a le arde. Mai jos vom cerceta câteva modalități de a ne folosi mintea, gura și muşchii pentru a ne controla greutatea.

Mențineți-vă o dietă echilibrată

Dietele bogate în proteine și sărace în carbohidrați, care reduc consumul de pâine, paste făinoase și fructe și îl cresc pe cel de carne, au cunoscut o perioadă de popularitate. Este posibil să câștigi kilograme în plus savurând fripturi și ouă, însă acest efect se datorează, pe de o parte, deshidratării ca umare a modului neobişnuit în care organismul trebuie să transforme alimentele în energie și, pe de altă parte, consumului redus de calorii.

Dieta echilibrată recomandată de experți pentru slăbire sau pentru menținerea greutății este simplă. În fiecare zi încercați să obțineți aproximativ jumătate din calorii din carbohidrați. Printre sursele bogate în carbohidrați se numără fructele, legumele, pâinea integrală, pastele făinoase, orezul și laptele.

Mâncați des

În loc să consumați toată hrana în 2-3 reprize, luați 4-6 mese mai mici pe parcursul zilei. Când consumați zilnic mese reduse cantitativ și frecvente, nu 2-3 mese copioase, organismul are şanse sporite să utilizeze caloriile în loc să le stocheze sub formă de grăsime. Aveți și avantajul că nu vă veți așeza flămând la masă, deci nu veți înfuleca peste măsură.

Beți multă apă

Beți cel puțin 8 pahare de apă de 250 ml în fiecare zi. Când in stomac aveți aproape tot timpul nişte apă, îl puteți păcăli să creadă că este plin.

Exerciții fizice

Ultima componentă-cheie a oricărui program de slăbire este exercițiul fizic. Mişcarea arde calorii, permițându-vă să consumați mai mult și să rămâneți la acceași greutate sau să mâncați la fel și să cântăriți mai puțin. Exercițiul combinat cu dieta este abordarea cea mai eficace a unui program de slăbire și parte integrală a menținerii greutății pe termen lung.

Optați pentru o combinație

Cel mai eficient program asociază exercițiile aerobice, cele de forță și cele de întindere. Exercițiul aerobic continuu, precum mersul pe bicicletă sau pe jos și înotul, fortifică inima și este optim pentru a scădea riscul multor boli cronice. Activitățile de tip stop-start, precum tenisul, nu sunt la fel de benefice pentru sănătate.

Fixați-vă ca obiectiv 3 zile pe săptămână

Începeți exersând câte 20 de minute de cel puțin 3 ori pe săptămână. Creşteți durata unei şedințe până la 30 și 40 de minute. Cu cât exersați mai multe zile, cu atât mai bine, însă 3 zile este un debut corect.

Bucurați-vă de succes

Din momentul în care au reușit să renunțe la aproximativ 10 kg, mulți oameni spun că dorm mai bine, că urcă scările mai uşor și că au mai multă energie pentru a se juca cu copiii sau cu nepoții. Bucurați-vă de acest succes şi recompensați-vă, de pildă, cu niște haine noi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.