PREMISELE SĂNĂTĂȚII – Mișcarea, Nutriția, Relaxarea

176

Știți că mișcarea este sănătoasă. Și, de asemenea, știți cât de importantă este alimentația sănătoasă. Sigur fiecare dintre noi am aflat deja pe propria piele că relaxarea este un adevărat balsam pentru suflet.

De asemenea, pe lângă o alimentație sănătoasă și o relaxare cât mai îndelungată, nu trebuie să neglijăm partea fizică a corpului, și anume mișcarea. Știm cu toții că 15 minute pe zi de mișcare ne ajută să avem o viață sănătoasă.

Antrenament pe măsură

Exercițiile de extensie, cunoscute și sub denumirea engleză de „stretching”, împiedică scurtarea mușchilor supuși timp îndelungat unor eforturi unilaterale, relaxându-i. Atunci când simțiți că mușchii nu sunt relaxați, mișcarea este cea mai bună soluție – efectuați aceste exerciții de 2 ori pe zi.

Extensia părții din față a coapsei și a șoldului

Stați drept, îndoiți piciorul drept, cuprindeți glezna cu mâna dreaptă și trageți în direcția fesei. Piciorul stâng de sprijin poate să fie ușor îndoit, genunchii trebuie să se atingă. Evitați să încovoiați spatele înainte sau înapoi și nu duceți călcâiul pe lângă fesă.

Extensia părții inferioare a coapsei

Din poziția cu picioarele depărtate, treceți greutatea pe piciorul stâng, pe care îl îndoiți. Piciorul drept este întins, cu muchia interioară a labei piciorului apăsând solul. Îndepărtați picioarele, cu genunchii în aceeași direcție.

Extensia musculaturii pieptului

Întindeți orizontal brațul drept în lateral, sprijinind palma de exemplu pe un perete. Întoarceți cu atenție bustul spre stânga. Aveți grijă ca spatele să rămână drept și să nu ridicați umerii.

Mâncați ușor și sănătos

Nu mai e de mult un secret faptul că bucătăria mediteraneeană este una sănătoasă. Locuitorii din jurul Mării Mediterane ne dovedesc că o alimentație cu multe legume și fructe, pește, paste, ulei de măsline și un păhărel de vin roșu poate să mărească speranța medie de viață.

Reguli de bază pentru o nutriție echilibrată

Multe fructe și legume, de 3 ori pe zi
Multe verdețuri și ierburi aromate
Produse cerealiere – orez, musli și pâine integrală, ca fibre alimentare conținând substanțe minerale
Paste făinoase, ca furnizoare de energie rapid disponibilă
Lactate, pește și carne (de maximum 3-4 ori pe săptămână) ca furnizoare de substanțe nutritive – proteine animale, fier, calciu, lecitină și iod
Uleiuri nesaturate – ulei de măsline extravirgin la prăjit și în salată
Ocazional un desert ușor, important pentru endorfine
Cel puțin 2 litri de lichide pe zi – apă minerală, suc de fructe diluat, ceai de plante sau de fructe
Păstrați-vă calmul – Tehnici de relaxare
Stresul provoacă blocaje mentale. Cele două emisfere cerebrale lucrează simultan (și nu numai partea logico-analitică) doar în stare relaxată. De aceea, modificările și impulsurile creative pot să apară numai într-o stare relaxată.

Exerciții de respirație

Concentrarea conștientă asupra respirației prin numărarea respirațiilor și prin controlul inspirației și al expirației eliberează capul și creierul. O absorbție de oxigen mai bună relaxează de asemenea și musculatura

Meditație

Concentrarea asupra interiorului, asupra emoțiilor, imaginilor și respirației ajută la desprinderea de agitația lumii exterioare, eliberarea de frământări și astfel învingerea stresului

Relaxarea musculară progresivă Jacobson

Principiul de bază este încordarea și relaxarea conștientă, alternativă a diverselor grupe de mușchi. În același timp, funcțiile fiziologice se reglează și sistemul nervos se liniștește

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.