Tratamentul osteoporozei + 7 moduri naturale de stimulare a densității osoase

10183

Osteoporoza înseamnă literalmente „oase poroase”. Un fapt înfricoșător despre osteoporoză este că boala este de obicei „tăcută”, dezvoltându-se de-a lungul multor ani, dar trecând neobservată.

Pentru mulți oameni, osteoporoza nu produce simptome evidente sau disconfort (nu vă puteți „simți” slăbirea oaselor) până când în cele din urmă persoana afectată nu suferă o fractură osoasă.
Care este cel mai bun și mai sigur tratament pentru osteoporoză? Tratamentele naturale pentru osteoporoză care pot fi extrem de eficiente includ sportul (în special antrenamentul de rezistență), tratarea dezechilibrelor hormonale, prevenirea deficitului de vitamina D și consumul unei diete adecvate.
Dieta dvs. joacă un rol esențial în sănătatea oaselor, deoarece determină dacă obțineți suficiente proteine, vitamine și minerale esențiale – în special calciu, magneziu, fosfor și mangan, care joacă un rol în formarea oaselor.

Semne si simptome

Când apar, cele mai frecvente simptome ale osteoporozei includ:
•Fracturile și rupturile apar cel mai frecvent la nivelul șoldului, coloanei vertebrale sau oaselor încheieturii mâinii. De asemenea, afectează picioarele, genunchii și alte părți ale corpului.
•Mobilitate limitată, dificultăți de deplasare și dificultăți în realizarea activităților de zi cu zi. Mulți adulți vârstnici care își rup un os vor trebui sa stea un termen lung în casă sub îngrijire medicală.
•Durerea osoasă, uneori permanentă și intensă.
•Pierderea înălțimii.
•Postură încovoiată sau înclinată. Acest lucru se întâmplă deoarece vertebrele, oasele coloanei vertebrale, pot deveni mai slabe.
•Sentimente de izolare sau depresie.

Cauze și factori de risc

Masa osoasă scăzută este de obicei cauzată de o combinație de factori, de obicei incluzând vârsta mai înaintată, deficiențe de nutrienți datorate unei alimentații deficitare, condiții de sănătate existente și altele. Principalele cauze ale osteoporozei includ:
•Inactivitate sau prea puțin exercițiu care ajută la menținerea masei osoase
•Îmbătrânire
•Modificări și dezechilibre hormonale, în special niveluri scăzute de estrogen la femei, care este cauza multor simptome ale menopauzei.
•Nivelurile scăzute de testosteron la bărbați pot, de asemenea, să scadă masa osoasă. Femeile suferă de osteoporoză mai mult decât bărbații, în mare parte din cauza scăderii hormonilor după menopauză.
•Antecedente de afecțiuni medicale, cum ar fi tulburări autoimune, boli pulmonare, boli renale sau hepatice.
•Utilizarea pe termen lung a anumitor medicamente, inclusiv inhibitori ai pompei de protoni (IPP), inhibitori selectivi ai recaptării serotoninei (ISRS), inhibitori ai aromatazei, medicamente pentru fertilitate / medicamente hormonale, medicamente anti-convulsive și steroizi (glucocorticoizi sau corticosteroizi).
•Niveluri scăzute de vitamina D.
•Cantități mari de stres emoțional și depresie.
•Deficiențe nutriționale, în special în vitamine și minerale care ajută la construirea oaselor precum calciu, fosfor și vitamina K.
•Pierderea în greutate, dieta care are ca rezultat restricții severe de calorii și malnutriție.
Este posibil să dezvoltați osteoporoză sau să suferiți de densitate osoasă scăzută din cauza unui număr de probleme de sănătate diferite care pot epuiza corpul de minerale și pot slăbi oasele în timp.
Exemple de condiții de sănătate care sunt factori de risc pentru osteoporoză includ:
•Cancer de sân sau de prostată
•Diabet
•Hiperparatiroidism sau hipertiroidism
•Sindromul Cushing
•Boala inflamatorie a intestinului
•Boli autoimune, inclusiv artrita reumatoidă, lupusul, scleroza multiplă sau spondilita anchilozantă
•boala Parkinson
•Tirotoxicoza
•Tulburări hematologice ale sângelui
•Perioade neregulate / absente sau menopauză prematură
•SIDA / HIV
•Boală pulmonară obstructivă cronică (BPOC), inclusiv emfizem
•Boli renale cronice
•Boală hepatică, inclusiv ciroza biliară
•Transplanturi de organe
•Sindromul poliomielitei și post-poliomielite
•Scolioza
•Leziuni ale măduvei spinării

Diagnostic

Medicii diagnostichează de obicei pacienții cu osteoporoză folosind un test de densitate minerală osoasă (DMO). Pentru a efectua un test, o mașină specială măsoară cantitatea de mineral osos care este prezentă în anumite zone ale osului, de obicei cele situate în șolduri, coloana vertebrală, antebrațe, încheieturi sau degete. O absorptiometrie cu raze X cu energie duală (scanare DEXA) este o modalitate obișnuită de a efectua un astfel de test.
Alte teste care pot ajuta la confirmarea diagnosticului includ efectuarea istoricului medical al pacientului, efectuarea unui examen fizic, teste de urină și sânge pentru diagnosticarea afecțiunilor subiacente, teste de marker biochimic, raze X și evaluări ale fracturilor vertebrale. Unul dintre motivele pentru care medicul dumneavoastră ar putea suspecta că ați pierdut masa osoasă este dacă înălțimea a scăzut, deoarece acest lucru se întâmplă de obicei din cauza unor mici fracturi care se dezvoltă la nivelul coloanei vertebrale.
Care este prognosticul pentru cineva cu osteoporoză? De exemplu, cât timp puteți trăi cu osteoporoză? Osteoporoza însăși nu pune în pericol viața, deci este cu siguranță posibil să trăiești mulți ani cu această afecțiune dacă iei măsuri pentru a încetini progresia acesteia. De exemplu, efectuarea de exerciții zilnice poate contribui la creșterea treptată a masei osoase și la scăderea riscului de complicații pe măsură ce îmbătrânești.
Cât durează osteoporoza să se vindece? Cu excepția cazului în care cineva are un caz sever de osteoporoză, densitatea osoasă scăzută poate fi de obicei stabilizată sau chiar îmbunătățită. Acest lucru durează cel puțin șase până la 12 săptămâni și, uneori, chiar mai mult. Dar chiar și cu tratament (inclusiv medicamente), masa osoasă nu revine la normal după ce cineva a fost diagnosticat cu osteoporoză. Scopul este de a opri oasele să devină și mai slabe și de a preveni căderile, rupturile și accidentele.

Tratamentul convențional al osteoporozei

Tratamentul convențional al osteoporozei implică, de obicei, utilizarea de medicamente, exerciții fizice și modificări ale dietei. Există o serie de medicamente diferite disponibile care pot ajuta la stoparea pierderii osoase, cu toate acestea, nu toate tipurile sunt adecvate pentru toate persoanele. Tipul de medicament recomandat de medicul dumneavoastră depinde de factori precum: vârsta, sexul, istoricul medical (de exemplu, dacă ați avut cancer sau o boală autoimună) și cauzele care stau la baza pierderii osoase (cum ar fi dieta și stilul dvs. de viață).

Tratament natural pentru osteoporoză

Cel mai bine este dacă osteoporoza este diagnosticată și tratată în stadiile incipiente, însă puteți lua totuși măsuri pentru a gestiona simptomele și a ajuta la oprirea progresului bolii și mai târziu. Mai jos sunt modalități de a sprijini sănătatea oaselor și de a reduce simptomele, cum ar fi durerea și pierderea mobilității.

1. Dieta sănătoasă
Care sunt cele mai bune alimente atunci când aveți osteoporoză? Faceți o prioritate să consumați suficiente proteine și alimente care furnizează substanțe nutritive esențiale, în special calciu, magneziu, fosfor, mangan și vitamina K (mai multe despre recomandări specifice puteți găsi mai jos).
Aproximativ jumătate din structura oaselor tale este făcută din proteine, deci o dietă săracă în proteine nu susține vindecarea. Cu toate acestea, este important să echilibrați aportul de proteine cu aportul de minerale.
Câte proteine ar trebui să mănânci zilnic? Cota zilnică recomandată pentru adulți este cuprinsă între 0,8 grame pe kg de greutate corporală pe zi, până la aproximativ 1,0 grame / kg / zi. Alimentele proteice bune includ carne, pește capturat sălbatic, ouă și păsări de curte, brânză fermentată și iaurt, nuci, semințe, fasole și leguminoase.

2. Activitate fizică
Exercițiile fizice sunt benefice pentru persoanele cu osteoporoză din mai multe motive: poate ajuta la construirea masei osoase, îmbunătățirea echilibrului și flexibilității, ameliorarea stresului, reducerea inflamației și multe altele. Ce exerciții ar trebui să evitați dacă aveți osteoporoză? Pentru a fi în siguranță, evitați toate activitățile care necesită sărituri sau răsucire prea mare a coloanei vertebrale.
Mersul pe jos și alte activități sportive sunt cele mai bune pentru susținerea rezistenței osoase. Tipurile de exerciții recomandate cel mai mult persoanelor cu densitate osoasă scăzută includ:
•mers rapid (o bandă de alergat poate fi cea mai bună pentru a preveni căderile)
•înot
•exerciții cum ar fi genuflexiuni și flotări
•yoga
•tai chi
•Pilates
Puteți folosi un scaun, perete, benzi, greutăți ușoare etc. pentru a vă ajuta. Chiar și formele mai blânde de exerciții sunt utile.
Dacă aveți febra musculară pentru mai mult de una sau două zile după exerciții, probabil că acesta nu este tipul potrivit de exercițiu pentru dvs. Vorbiți întotdeauna cu medicul sau terapeutul Dvs. dacă nu sunteți sigur ce tip de exercițiu vi se potrivește.
Pentru a îmbunătăți densitatea osoasă, exercițiile de antrenament cu greutăți sunt esențiale. Recomand antrenamentul de forță în mod ideal de trei ori pe săptămână timp de cel puțin 30 de minute (la un moment dat, pentru început începeți cu câteva min).

3. Uleiuri esențiale 
Aplicarea uleiurilor esențiale local pe zonele afectate, precum și consumul lor, poate crește densitatea osoasă și poate ajuta la repararea oaselor sau poate ajuta la reducerea durerii. Vă recomand să folosiți uleiuri esențiale precum ghimbir, portocale, salvie, rozmarin și uleiuri de cimbru local de aproximativ trei ori pe zi. Se amestecă câteva picături cu un ulei purtător, cum ar fi uleiul de cocos și se aplică în orice zonă dureroasă. Folosiți întotdeauna uleiuri de calitate, pure.
Alte uleiuri esențiale sugerate uneori pentru osteoporoză includ ulei de chiparos, brad, helichrysum, mentă, eucalipt și ulei de lămâie. De asemenea, luați în considerare terapiile de vindecare, cum ar fi acupunctura și masajul, pentru a ajuta la reducerea stresului.

4. Soare pentru a crește nivelurile de vitamina D
Încercați să vă expuneți pielea la soare zilnic pentru aproximativ 20 de minute. Este cel mai bun mod de a preveni un deficit de vitamina D. Pentru a produce suficientă vitamină D, trebuie să vă expuneți suprafețe mari ale pielii la soare fără protecție solară, dar numai pentru perioade scurte de timp. Cu cât tonul pielii este mai închis la culoare, cu atât va trebui să aveți mai multă lumină solară pentru a face suficientă vitamina D.
Studiile sugerează, de asemenea, că adulții mai în vârstă produc mai greu vitamina D decât persoanele mai tinere, chiar și cu aceeași cantitate de expunere la soare.

Dieta pentru osteoporoză

Care este cel mai bun tratament natural pentru osteoporoză? O parte critică a tratamentului și prevenirii osteoporozei este consumul unei diete bogate în nutrienți, deoarece corpul dumneavoastră are nevoie de multe minerale, în special calciu și magneziu, pentru a vă proteja oasele.
Cel mai bun tip de dietă pentru sănătatea oaselor este o dietă alcalină. O dietă alcalină poate ajuta la echilibrarea raporturilor de minerale care sunt importante pentru construirea oaselor și menținerea masei musculare slabe, inclusiv calciu, magneziu și fosfat. Dietele alcaline contribuie, de asemenea, la îmbunătățirea producției de hormoni de creștere și a absorbției vitaminei D, ambele protejând oasele odată cu îmbătrânirea.
Alimentele de mai jos ajută la furnizarea de substanțe nutritive importante care construiesc și mențin densitatea osoasă:

•Produse lactate crude – Kefir, iaurt și brânză sunt alimente bogate în calciu, magneziu, vitamina K, fosfor și vitamina D, toate acestea fiind vitale pentru construirea oaselor puternice.

•Alimente bogate în calciu –  Calciul este o componentă structurală esențială a scheletului, astfel încât deficiența de calciu poate contribui la fracturarea oaselor. Unele dintre cele mai bune surse de calciu includ toate produsele lactate, legumele verzi (cum ar fi broccoli, okra, gulie, migdale și sardine).

•Alimente bogate în mangan – Manganul este implicat în formarea masei osoase și ajută la echilibrarea hormonilor în mod natural. Unele dintre cele mai bune surse includ cereale integrale precum teff, orez brun, hrișcă, secară, ovăz și amarant, fasole și leguminoase, nuci de macadamia și alune.

•Pești capturați în sălbăticie – Osteoporoza poate fi legată de inflamația cronică. Acizii grași omega-3 găsiți în anumiți pești contribuie la reducerea inflamației. Cele mai bune surse includ somon sălbatic, sardine, hamsii, macrou și halibut.

•Legume de mare – Aceste legume sunt bogate în minerale critice pentru formarea oaselor, plus că oferă antioxidanți care susțin sănătatea generală. Încercați să includeți alge, nori, wakame, agar sau kombu în dieta dumneavoastră.

•Legume cu frunze verzi – Oasele au nevoie de vitamina K și calciu pentru a rămâne puternice, iar legumele cu frunze verzi sunt o sursa bogată. Unele dintre cele mai bune surse includ varza, spanacul, muștarul, frunzele de păpădie etc.

•Alimente alcaline – Osteoporoza poate fi legată de un mediu acid, astfel încât consumul de multe fructe și legume poate ajuta la promovarea unui mediu mai alcalin care previne pierderea osoasă. Cele mai alcaline alimente sunt: legume verzi, ierburi și condimente proaspete, grapefruit, roșii, avocado, ridiche neagră, iarbă de lucernă, iarbă de orz, castraveți, varză, iarbă de grâu, broccoli, varză, țelină, sfeclă, pepene verde și banane coapte. Consumați sucuri făcute din legume verzi și ierburi.

•Alte proteine de calitate – Rețineți că la persoanele în vârstă, dietele prea sărace în proteine pot afecta sănătatea oaselor. Cu toate acestea, dietele bogate în proteine nu sunt nici cele mai sănătoase, deoarece tind să fie excesiv de acide, deci este important să vă mențineți un echilibru. Încercați să mâncați o cantitate moderată de proteine curate și de înaltă calitate la fiecare masă, cum ar fi carne de la animale hrănite cu iarbă, pește capturat sălbatic, ouă și păsări de curte, brânză fermentată și iaurt, nuci, semințe, fasole și leguminoase.

Ce alimente nu ar trebui să consumați dacă aveți osteoporoză?

Alimentele de mai jos pot agrava pierderea osoasă și pot contribui la scăderea masei osoase:
•Prea mult alcool – Crește inflamația care poate duce la pierderea calciului.
•Băuturi îndulcite – Conținutul ridicat de fosfor din sucuri poate elimina calciul din oase. De asemenea, zahărul mărește inflamația.
•Zahăr adăugat – Crește inflamația care poate agrava osteoporoza.
•Carne roșie procesată – Un aport ridicat de sodiu și carne roșie poate duce la pierderea osoasă.
•Cofeina – Aportul excesiv de cofeina poate duce la pierderea osoasa.
•De asemenea, ar trebui să evitați fumatul, deoarece înrăutățește multe afecțiuni cronice.

Precauții

Discutați imediat cu medicul dumneavoastră dacă aveți o fractură osoasă sau dureri osoase persistente. Este important să abordați pierderea osoasă cât mai curând posibil, deoarece de obicei se agravează doar odată cu vârsta.
Informați medicul despre orice afecțiune cu care ați avut de-a face în trecut (o tulburare de alimentație, afecțiune autoimună etc.), rutina de exerciții fizice, dieta și alți factori de risc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.