CIORBĂ de CONOPIDĂ și legume – rețetă de post cu numeroase beneficii pentru sănătate!

382

Conopida este o legumă deosebit de sănătoasă și versatilă. Din păcate, este prea puțin apreciată la adevărata ei valoare și prea puțin consumată.

Se pretează foarte bine la mâncărurile de post, datorită conținutului bogat în nutrienți și a texturii sale consistente. Conopida este o sursă bună de vitamina C, calciu, magneziu și potasiu. Conține vitamina K, fibre, compuși fenolici, vitamina B6 și colină.

Asemenea celorlalte legume crucifere (broccoli, varză, gulie), conopida are efecte anticancerigene, antiinflamatoare și detoxifiante. De altfel, conopida împărtășește proprietăți asemănătoare verzei.

Consumul de legume crucifere a fost asociat cu prevenirea unor boli cronice curente, precum diabet, tulburări neurologice, afecțiuni cardiace și oncologice. Capacitatea lor de a combate cancerul, obezitatea, bolile de inimă și afecțiunile cerebrale se datorează compușilor antiinflamatori.

Ingrediente:
– 2 buchete de conopida,
– 3 morcovi medii,
– 2 cepe medii,

– 4 cartofi medii,
– 1 ardei gras mediu,
– 1 telina (radacina),
– 1 radacina de patrunjel,
– 2-3 rosii,

– 30 ml ulei vegetal,
– busuioc,
– 1 legătură de pătrunjel sau mărar,
– sare si piper,
– otet sau zeama de lamaie pentru acrit (se poate acri si cu bors, daca preferati).

Mod de preparare:
1. Conopida se taie in bucatele mai mici si se pune la fiert 10 minute.

2. Între timp puneți uleiul la încins într-o cratiță și adăugați ceapa tocată mărunt, ardeiul, radacina de telina si de patrunjel, cartofii tăiați cubulețe, morcovii taiati rondele. Lăsați toate legumele la călit câteva minute.

3. Scoatem conopida fiarta pe o farfurie si adaugam legumele calite initial. Lăsați totul să fiarbă aproximativ 20 de minute.

4. Cand au fiert, adaugam sare si piper dupa gust, busuioc si zeama de lamaie. Puteti sa adaugati si 2-3 roșii decojite și tocate mărunt.

5. Cand ciorba prinde o consistenta medie si cartofii incep sa lase o culoare alba zemii, se adauga conopida fiarta si verdeata tocata, se stinge focul si se acopera cu un capac 10 minute pentru a se combina aromele.

O reteta simpla si foarte sanatoasa. Pofta buna!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.