Fisticul – depozit de nutrienți esențiali organismului – beneficii neașteptate

1416

 Beneficiile pentru sănătate ale fisticului

Beneficiile pentru sănătate ale fisticului include o inimă sănătoasă, controlul greutății, protecție împotriva diabetului și a hipertensiunii și o digestie îmbunătățită. Vitaminele, mineralele, grăsimile și proteinele prezente în fistic sunt excelente pentru sănătatea dumneavoastră.

1. Promovează sănătatea inimii
Consumul moderat de fistic menține inima sănătoasă. Acest lucru se datorează faptului că fisticul este o sursă fantastică de grăsimi mononesaturate care pot avea un rol important în reducerea colesterolului rău. După cum știm, colesterolul rău sau LDL sunt cu siguranță principalele cauze din spatele arterelor încărcate, care reduc fluxul de sânge către inimă, rezultând în cele din urmă un atac de cord. Cu toate acestea, acest risc ar putea fi prevenit dacă fisticul este inclus în dietă. Deci, o modalitate simplă de a evita apariția problemelor cardiace este să consumați zilnic câteva boabe de fistic.
Cercetările au dovedit că fisticul oferă o capacitate uimitoare de a reduce colesterolul, datorită concentrației mari de grăsimi mononesaturate.

2. Fisticul hrănește pielea și îmbunătățește digestia
Diverși antioxidanți din fistic îl fac foarte terapeutic pentru piele. Vitamina E funcționează bine pentru protejarea membranelor celulare și face pielea strălucitoare. Acești antioxidanți protejează împotriva radiațiilor solare dăunătoare. Uleiurile esențiale din fistic îl transformă într-o sursă puternică de îndepărtare a uscăciunii pielii, a îmbătrânirii pielii, precum și a pigmenților.

3. Menține greutatea
Fisticul este prima opțiune pentru cei care sunt la dietă. Dovezile arată că fisticul, cu un număr mic de calorii, bogat în proteine, grăsimi saturate scăzute și grăsimi nesaturate ridicate, este un concurent perfect în comparație cu alte fructe cu coajă lemnoasă și fructe uscate pentru controlul greutății.

4. Menține sănătatea ochilor
Fisticul conține antioxidanți carotenoizi precum luteina și zeaxantina. Aceste tipuri de antioxidanți contribuie la scăderea riscului de a dezvolta boli maculare legate de vârstă, în conformitate cu cercetările efectuate de Chen CYO și Blumberg JB de la Universitatea Tufts, Boston, SUA.

5. Reduce uscăciunea pielii
Uleiurile naturale conținute în nuci au calități emoliente incredibile care hidratează pielea din interior și o protejează.

Antioxidanții puternici precum vitaminele E și A ajută la menținerea structurii celulelor pielii, astfel încât pielea să rămână suplă și tânără. În plus, previne aspectul ridurilor, liniilor fine, precum și petelor de vârstă.

Vitamina E funcționează la fel ca o protecție solară naturală remarcabilă, care protejează pielea de razele ultraviolete ale soarelui și scade riscul cancerului de piele.

6. Sporește sănătatea ochilor
Beneficiile pentru sănătate ale fisticului nu se limitează doar la protejarea sănătății inimii. Consumul de fistic ajută la susținerea sănătății ochilor. Aceștia conțin carotenoizi care s-au dovedit a proteja ochii de problemele legate de vârstă, precum cataracta.

Probabilitatea de deteriorare a retinei care apare odată cu înaintarea în vârstă este minimă atunci când alimentele bogate în carotenoizi sunt conținute în dietă. Deci, dacă vă faceți griji cu privire la menținerea vederii, consumați fistic în cantități moderate în fiecare zi.

7. Menține sănătatea digestivă
Un alt avantaj pentru sănătate al fisticului este conținutul fibrelor dietetice, care vă asigură o bună digestie a alimentelor. O porție de aproximativ 30 de grame de fistic conține aproximativ 3 grame de fibre dietetice.

8. Are proprietăți afrodisiace
În conformitate cu cercetările efectuate, fisticul influențează semnificativ vitalitatea sexuală la bărbați. Cercetările indică faptul că acei bărbați care au consumat zilnic aproximativ 100 de grame de fistic timp de trei săptămâni și-au îmbunătățit funcția erectilă cu aproximativ 50%.

9. Fisticul conține arginină
Fisticul este un depozit de arginină, care joacă un rol crucial în procedurile metabolice ale corpului. Acesta va ajuta la creșterea nivelului de oxid nitric al corpului. De ce este atât de important?

Este important deoarece oxidul nitric ajută la prevenirea acumulării blocajelor pe pereții arteriali ai corpului. Arginina, cunoscută și sub numele de L-arginină, este cunoscută sub numele de „moleculă minune”, care va ajuta la îmbunătățirea funcționării numeroaselor proceduri ale corpului.

10. Fisticul are proprietăți antioxidante
Chiar și cojile de fistic conțin o cantitate semnificativă de antioxidanți. Cercetătorii de la Universitatea Tarbiat Modarres, din Teheran, Iran au avut capacitatea de a identifica eficient și de a extrage acești antioxidanți pentru a fi adăugați la alte alimente.

Antioxidanții neutralizează radicalii liberi care se formează în organism imediat după metabolismul celular și pot provoca afecțiuni precum cancerul și bolile de inimă.

11. Ajută la absorbția fierului
Fisticul are un conținut ridicat de cupru, ceea ce va ajuta la asimilarea mai eficientă a fierului din surse alimentare.

12. Bun pentru sănătatea colonului
Fiind o sursă bună de fibre dietetice, consumul fisticului în cantități moderate promovează buna funcționare a colonului. Fibrele dietetice din dieta zilnică asigură anumite mișcări intestinale adecvate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.