Osteoporoza – o amenințare în continua creștere – alimente și exerciții fizice recomandate

7440

Acest articol despre osteoporoză a apărut inițial în revista Wellness și este scris de Fizioterapeutul Senior și Antrenorul de fitness, Meenakshi S.

Durerile sunt o parte normală a îmbătrânirii, dar este important să știm când durerea poate semnaliza ceva mai mult.

La femei, masa osoasă sau densitatea începe să scadă după vârsta de 35 de ani și poate duce la o afecțiune cunoscută sub numele de osteoporoză. Osteoporoza provoacă subțierea sau slăbirea oaselor, crescând riscul de fracturi dureroase.
Osteoporoza este clasificată ca o tulburare care se manifestă la bătrânețe.

Cercetările au arătat că rata la care acumulăm minerale osoase este cea mai mare în timpul copilăriei târzii și a adolescenței timpurii. De aceea, cred că este esențial să avem grijă de masa osoasă a copiilor noștri.

 Dieta, exercițiile fizice și yoga te pot ajuta să rămâi în formă
O dietă bogată în calciu este esențială pentru prevenirea apariției osteoporozei. Aș recomanda să includeți o mulțime de produse lactate și soia, legume cu frunze verzi închise, broccoli, migdale, semințe de susan, fulgi de ovăz, fasole albă, ragi, rajma și somon în dieta dvs., pentru a ajuta la construirea unei rezerve minerale.

De asemenea, asigurați-vă că obțineți suficient zinc, mangan și cupru prin nuci, fructe de pădure, roșii și mazăre, deoarece aceste minerale facilitează absorbția calciului în organism.

Vitaminele K și D sunt, de asemenea, critice pentru întărirea oaselor și absorbția calciului.
Exercițiile de rezistență sunt esențiale pentru sănătatea oaselor. Aș sugera exerciții cu greutate redusă, cum ar fi mersul rapid , aerobic ușor și jogging intermitent.

Pozițiile de yoga, cum ar fi Adho Mukha Svanasana (aplecat cu fața in jos și mâinile pe podea) și Virabhadrasana 2 (fandare laterala cu brațele paralele cu solul), pot ajuta la combaterea pierderii osoase. Dacă ați fost deja diagnosticat cu osteoporoză, consultați un medic înainte de a efectua oricare dintre aceste exerciții.

👉 Gestionarea osteoporozei la femeile în vârstă
La debutul menopauzei, corpul unei femei își pierde capacitatea de a produce niveluri normale de estrogen. Aceasta este o cauză principală a reducerii masei osoase. Indiferent de vârstă, aș spune că activitatea fizică regulată și o alimentație bună sunt cel mai bun mod de a menține sănătatea oaselor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.